First day at Killarney - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jackie Visbeen - WaarBenJij.nu First day at Killarney - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jackie Visbeen - WaarBenJij.nu

First day at Killarney

Door: jackievisbeen

Blijf op de hoogte en volg Jackie

12 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hey allemaal,

Het vervolg van zondagavond is dat we weer naar Waterfront zijn gereden. Toen we daar aankwamen wilden we nog wat geld opnemen. Mijn pinpas deed het nog geen 1x in Kaapstad, maar ik dacht laat ik het nog eens proberen voor de zekerheid. Ik doe me pas er in, typ me pincode en alles in en ineens staat er “retained.” Ja, dit is natuurlijk erg balen, mijn pas is dus ingeslikt in het winkelcentrum van Waterfront. Hopelijk wordt het nu allemaal opgelost in Nederland en kan ik snel een nieuwe pas ontvangen. Na dit gebeuren, zijn we lekker gaan eten. Op een terrasje was het best fris en koud, maar er stonden genoeg heaters. We zijn lekker aan een fles rode wijn gegaan en we hebben vlees uit Afrika gegeten. Biefstukje van impala, kudu, wildebeast en springbok. Het was allemaal erg lekker en mals vlees en leuk om het een keer te proeven.

Gisteren was het 11 juni, mijn eerste stagedag bij Killarney. Victoria werd als eerste opgehaald om naar Communicare te gaan. Toen Jeroen er eenmaal was, kregen ze de chico van Vic weer niet gestart. Beetje drama soms met dat autootje, nu al! Nadat Pim en Vic de auto hadden geduwd, startte het beessie eindelijk. Maar toen kreeg Vic te horen dat haar eerste stagedag niet door ging en moet ze vandaag pas beginnen. Wij moesten wel allemaal al beginnen met onze stage, dus ik hoop dat ze de dag een beetje goed is doorgekomen in haar uppie en dat haar chico mee wilde werken. Pim en ik werden rond 09h45 opgehaald door Wouter. Hij heeft ons gebracht bij Killarney. We werden gelijk hartelijk ontvangen door Paul Simon, hij is onze manager. Hij organiseert hier de streetracing and dragracing. Gelijk rondleiding gehad door het kantoor en de andere mensen leren kennen. De sfeer is best prima hier, ze gaan leuk en gezellig met elkaar om en dat geeft dus al een goed gevoel. Wouter is hierna naar Jasper gegaan om hem naar zijn stage te brengen. Daarna zijn we met Jacques, de general manager hier een rondje gaan doen over het circuit. Dit door middel van een scooter. Best wel lachen, ik ben bij Pim achterop gesprongen en zo hebben we flink rondje kunnen rijden hier. Er worden hier echt veel verschillende races gehouden. Zodra ik me meer verdiept hebt en meer weet van het bedrijf zelf, ga ik dat jullie zeker vertellen. Het is nu nog allemaal beetje verwarrend en we hebben al super veel informatie gekregen. Ik ben in iedergeval al blij dat het super aardige mensen zijn en dat ze ons echt wel wat van ‘facility management’ willen leren hier. Tijdens de rondleiding dus verschillende circuits gezien, die ook door elkaar lopen, het clubhuis gezien, kantoor, verschillende plekken van onderhoud voor de auto’s, tribunes, ook gebouwtjes die mensen af kunnen huren om de race goed te bekijken met braai enzo. Ook hebben we v8 auto’s gezien die in de garages stonden. We zagen hier ook eentje die afgelopen zaterdag een botsing heeft gehad en die flinke beschadigingen heeft opgelopen. Hierna zijn we terug gegaan naar het kantoor. Daar werd onze plek aangewezen waar we de komende half jaar gaan werken. Paul Simon kwam met veel informatie over Killarney, papieren die we door kunnen nemen zodat we meer te weten komen over het circuit. Verder is het een chille rustige dag, want Pim en ik zitten beetje te lezen, computeren en rond te kijken. We waren ook onze lunch vergeten, maar toen we wilden vragen of we ergens broodje konden halen, werd ons gelijk gezegd dat we aan tafel konden aanschuiven om gezellig mee te eten. Dat hebben we dus gedaan. Flinke pittige curry op haha, maar het smaakte goed en het was best gezellig. Daarna zijn Pim en ik boven gaan zitten, waardoor we over het circuit heen konden kijken en we zaten in het zonnetje. Onze werkkamer zit in de schaduw en het is het dus aardig fris binnen. Ik zat al heel de dag met me jas aan en veel kopjes thee gedronken! Rond 15h30 mochten we weer naar huis. Toch best wel wat van de Afrikaanse cultuur gemerkt. Het relaxte , lekker rustig beginnen haha, maar dat vonden Pim en ik niet erg op zich. Er stond ook trouwens een flinke file van Killarney richting ons huis, dat is dus iets waar we dagelijks mee te maken krijgen op de terugweg. Terwijl we eigenlijk maar 15 minuutjes verderop wonen ongeveer. Dus het word voor ons of op tijd naar huis, voor de file of erg laat naar huis, na de file.

Toen we thuis kwamen waren Vic en Jasper ook al thuis. Gelukkig heeft Jasper ook een fijne dag gehad op zijn stage. Ik ben nu alleen nog erg benieuwd hoe Vic haar stage is en wat haar eerste indruk is. We zijn daarna nog naar shopping mall geweest in Blouberg, want Vic wou graag een nieuw smartphone zodat ze ook kon whatsappen. Uiteindelijk nog wat boodschapjes gedaan, toen waren we Pim in eens kwijt geraakt in een mega grote supermarkt/game winkel. Jasper, Vic en ik vonden het een hilarisch idee om Pim om te roepen door de winkel! Haha, Pim Brackenie moest zich melden aan de balie, geniaal! Daarna zijn we thuis neergeploft op de bank en hebben we gezellig een drankje gedaan met z’n vieren.

Op dit moment is stagedag twee aangebroken. We zijn rond 9h00 op Killarney gearriveerd. Paul Simon is er geloof ik nog niet, maar ik ben benieuwd wat deze dag ons gaat brengen op stage..
Ik hou jullie op de hoogte, maar kortom, mijn eerste stagedag geeft ons al een fijn gevoel.

Veel liefs!

  • 12 Juni 2012 - 08:21

    Ha Jackie:

    Herrlijk om te lezen hoe je eerste dagen verlopen. Relaxed dus en geweldig dat jullie zo leuk ontvangen zijn. Paul Simon??? Kent hij toevallig Art Garfunkel???
    Have fun girl.
    Barbara

  • 12 Juni 2012 - 08:21

    Ha Jackie:

    Herrlijk om te lezen hoe je eerste dagen verlopen. Relaxed dus en geweldig dat jullie zo leuk ontvangen zijn. Paul Simon??? Kent hij toevallig Art Garfunkel???
    Have fun girl.
    Barbara

  • 12 Juni 2012 - 08:23

    Lisa:

    Je schrijft leuk Jaxx!
    Wat veel nieuwe indrukken allemaal he!

    Liefs.

  • 12 Juni 2012 - 08:49

    Mams:

    Heerlijk meis dat het allemaal voorspoedig gaat! Succes vandaag! Enne....keep on writing!
    Dikke kus!

  • 12 Juni 2012 - 09:14

    Oma En Opa Visbeen:

    fijn te lezen dat er een goed begin is en dat alles naar wens verloopt en blijft en hopen komende tijd je reis in
    afrika een goede bijdrage is voor je studie.

  • 14 Juni 2012 - 05:51

    Kuala Lumpur Hier:

    Doe je best lieverd. Fijn om te lezen hoe het met je gaat daar. Leuke foto's.. Kan bijna niet wachten om een bakkie te komen halen daar...

  • 15 Juni 2012 - 13:47

    Denise O:

    He Jackk, leuk om al je verhalen te lezen! Veel plezier daar! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jackie

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 17413

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 10 Maart 2016

New trip to Asia

14 Januari 2015 - 13 April 2015

Back to South-Africa

07 Juni 2012 - 28 December 2012

Kaapstad, Zuid-Afrika

Landen bezocht: