Eerste weekend in Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jackie Visbeen - WaarBenJij.nu Eerste weekend in Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jackie Visbeen - WaarBenJij.nu

Eerste weekend in Cape Town

Door: jackievisbeen

Blijf op de hoogte en volg Jackie

10 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Nou, hier is tie dan.. mijn eerste reisverslag. We zijn afgelopen vrijdag aangekomen in Kaapstad. Ik wou eigenlijk eerder nog wat vertellen, maar de laatste daagjes in Nederland zijn echt omgevlogen. Ik wou nog alles doen voor me gevoel. Afgelopen donderdag zijn we 13h30 vertrokken uit Düsseldorf naar London Heathrow. Afscheid was toch best zwaar. Ik besefte namelijk eerst totaal niet dat ik zolang weg ging en misschien nu nog steeds niet helemaal maar, op dat moment gaat er toch van alles door je heen. Om 19h30 Engelse tijd zijn we uiteindelijk naar Kaapstad vertrokken en ging het avontuur toch echt beginnen. Toen we vrijdagochtend aankwamen op het vliegveld werden we opgepikt door Jeroen en Wouter van 4exchange. We konden ze eerst totaal niet vinden, maar dat is uiteindelijk goedgekomen en hebben ze ons gebracht naar ons tijdelijk verblijf in Blouberg. Gelijk onze eerste flinke regenbui gehad toen we aankwamen. Ook hebben we onderweg townships gezien en jeetje.. Ik moet toch best zeggen dat het best heftig is hoe groot dat is! Dat had ik echt niet verwacht.
Het guesthouse waar we in verblijven heet Inn-Africa. Het ziet er echt super mooi uit allemaal, maar het voelt nu toch echt nog als vakantie. Dat kan misschien ook komen omdat we nog niet begonnen zijn met stage, maar ook omdat we hier over drie weken weer weggaan. Blouberg heeft een mooi boulevard met strand en rondom een winkelcentrum waar we later die middag zijn geweest. Erg leuk dus.
Rond 12h00 werd Vic haar autootje gebracht waar we natuurlijk vol smart op zaten te wachten. Hierdoor konden we eindelijk even een rondje gaan doen. Wow, dat was toch even slikken was om zomaar even een te rondje rijden. Het aan de linker kant rijden is echt zo wennen. Gelukkig kwamen we er met z’n vieren wel uit en gaat het met Vic steeds beter. We zijn dus naar het winkelcentrum geweest om beltegoed te halen zodat we hier bereikbaar zijn en vooral ook flink boodschappen ingeslagen voor de komende dagen. Daarna hebben we even in het internetcafé gezeten want we hebben geen wifi.
Rond 17h30 zijn we weer richting ons verblijf gegaan om lekker te koken. We dachten, laten we deze trip goed beginnen met een gezonde Nederlandse maaltijd. Verder zijn we optijd naar bed gegaan want we waren allemaal kapot van de lange reis.
Zaterdagochtend zijn we er optijd uitgegaan want rond 11h00 moesten Jasper, Pim en ik de auto ophalen bij Avis. Vic heeft ons netjes gebracht en konden we gelijk een beetje wat van Kaapstad zelf zien. Super mooie omgeving, ook vooral onderweg. Pim en ik delen samen een auto en Jasper heeft ook zelf een auto. Dit vooral vanwege onze stageplekken. We hebben twee mooie Volkswagen polo’s erbij die voor de deur staan nu. Best een luxe allemaal! Toen we de auto’s hadden opgehaald zijn we naar Camps Bay gereden. Daar zijn we lekker op een terrasje gaan zitten, want toen de zon goed door kwam en beetje uit de wind was het echt wel lekker. Na de lunch was het toch echt mijn beurt om achter het stuur te kruipen. Gelukkig reed ik achter Jasper aan, dus wende het best wel snel, alleen het schakelen is raar en je kijkt telkens eerst de verkeerde kant op, best hilarisch. Uiteindelijk waren we ook nog eens verdwaald dus eer dat we thuis waren konden we gelijk weer de auto in stappen, want we gingen gezellig bij Jasper z’n tante eten. Ook twee nichtjes van ongeveer onze leeftijd, dus was erg gezellig! Zij wonen in Pinelands, klein halfuurtje rijden vanaf ons. Hier hebben we uiteraard het EK gevolgd, Nederland – Denemarken, alleen jammer genoeg hebben ze verloren.


Vandaag zijn op tijd eruit gegaan en zijn we naar de stad gegaan. Erg leuk om te kijken hoe het er uit ziet, ook al was het aardig rustig vanwege de zondag. We zijn door gelopen naar het park daar, ik weet even de naam niet. We hebben daar eekhoorns gezien, echt super gaaf. Ze kwamen ook best dichtbij. Daarna zijn we naar Signal Hill gegaan met de auto. Daar konden we dus over heel Kaapstad kijken, Camps Bay enz. Super mooi en genoten ervan. Dat zullen jullie wel zien op de foto’s. Erna zijn we naar Waterfront gegaan om lekker te lunchen, onze eerste sushi maaltijd hier. Jammie! Waterfront ziet er echt gezellig uit.. Daar gaan we zeker weten vaker naar toe! Vanavond gaan we nog lekker hapje eten.. waar weten we nog niet precies maar misschien wel in Waterfront.
Morgen worden Pim en ik 09h45 opgehaald door Wouter om naar Killarney te gaan. Erg benieuwd hoe het daar is en hoe de mensen zijn daar. In iedergeval het is echt nu al super hier. We vermaken ons prima en er is genoeg te doen hier! Zoveel leuks om te ontdekken.. Gaat helemaal goedkomen!!
Mijn nummer hier in Zuid-Afrika is +27730252863 en mijn skype naam is jackie.visbeen
We hebben geen wifi in ons huissie, dus het is lastig om veel op de computer te zitten..

In iedergeval, veel liefs uit Afrika en ik hoop gauw meer te vertellen over ons avontuur! X









  • 10 Juni 2012 - 16:48

    Mama:

    Ha lieverd,
    Ik denk dat we hier allemaal een beetje jaloers op je worden, klinkt allemaal geweldig! Hopelijk ga je morgen ook een leuke dag tegemoet :) enne... Met dat autorijden, ik weet zeker dat dat helemaal goed komt, leef je maar uit...!
    Mooi verhaal, ga zo door!
    Dikke kus!

  • 10 Juni 2012 - 17:00

    Nienke:

    He meis,

    Wat een positief verhaal! Leuk zeg! Ik vond de foto's op Facebook ook al zo mooi, je hebt ht volgens mij echt getroffen!

    Veel plezier daar!

    Groetjes maus en Nien

  • 10 Juni 2012 - 17:13

    John:

    Klinkt allemaal vreselijk daar, haha Hopelijk is het werk leuk. Genieten maar!!

  • 10 Juni 2012 - 17:23

    Alisa:

    Klinkt goed schatje, foto's zien er super uit! Heel veel succes morgen op je eerste dag stage. Dikke kus

  • 10 Juni 2012 - 18:23

    Mies De Jager:

    O wat leuk om te lezen Jackie! Super.

  • 10 Juni 2012 - 18:34

    Paula:

    Super tof Jaxx! Leuk om te lezen.Heel veel succes morgen op je stage. Dikke kus

  • 10 Juni 2012 - 18:39

    Lisa Van Beveren:

    waaa jaloezie, ik volg & zie ieder woord. Gaaf Jaxx, geniet geniet!
    We mailen als je op je stage zit, lange mails wel te verstaan :D hihi.

    200 dagen te gaan.. Geloof me, die zijn zo om. Er is nog zooo veel te doen, vind het daarom kei leuk te lezen hoe je je eerste dagen beleeft.

    kuskuskus!

  • 10 Juni 2012 - 18:43

    Lieve Jackie,:

    We leven allemaal erg met je mee. Onze vakantie komt door de foto's weer helemaal terug; ook wij gingen de 1e dag lunchen aan de Waterfront en kocht Menno zijn Rangershat, die hij de hele maand heeft opgehouden.
    Geniet van al het moois , kijk je ogen uit en laat je verrassen door de regenboognatie. Dikke armen

    Barbara

  • 11 Juni 2012 - 14:21

    Oma:

    Lieve Jackie,
    Leuk te horen dat zo'n mooi verslag hebt geschreven en dat je het zo goed naar je zin hebt. Mama leest het allemaal voor me voor. Ik kijk al uit naar je volgende verhaal. Veel plezier verder!
    Groetjes en dikke kus van oma Jannie!

  • 15 Juni 2012 - 11:40

    Oma En Opa Visbeen:

    Leuk je fotoreeks gezien te hebben van je omgeving aldaar en hoop later
    meer groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jackie

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 17418

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 10 Maart 2016

New trip to Asia

14 Januari 2015 - 13 April 2015

Back to South-Africa

07 Juni 2012 - 28 December 2012

Kaapstad, Zuid-Afrika

Landen bezocht: