Week 1, Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jackie Visbeen - WaarBenJij.nu Week 1, Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jackie Visbeen - WaarBenJij.nu

Week 1, Cape Town

Door: jackievisbeen

Blijf op de hoogte en volg Jackie

18 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hey allemaal,

Stagedag twee is ook goed verlopen. Ondertussen zijn we al zowat een week verder. We raken steeds meer gewend aan ons nieuwe werkplek en aan de mensen. Ook al zien we onze manager, Paul Simon niet vaak. Ze hebben het hier ongelofelijk druk met alles en eigenlijk ook personeel te kort en dat merk je wel. We moeten zelf op zoek gaan naar dingen alleen is dat nog beetje lastig als je er net inrolt.. maar dat komt vanzelf wel. Gelukkig wordt het allemaal wel wat duidelijker voor ons wat hier allemaal afspeelt en waar wij eventueel aan kunnen werken. Dat is wel fijn.

Naast stage zijn we dinsdagavond naar Moyo gegaan. Dat zit een paar minuutjes van ons vandaan ook in Blouberg. Super leuk Afrikaans restaurant, waar je kan eten maar ook gezellig een drankje kan doen. Het ziet er ook echt heel leuk uit! Op verzoek van Lisa, heb ik een heerlijke Dompedro Amarula op! Echt super lekker! Ik vind het ook het best grappig om te zien waar Lisa dus ook paar maanden geleden heeft gezeten. Hier gaan we vast en zeker vaker naar toe om een drankje te drinken na het werk of zo.

Woensdag na het werk heb ik eerst lekker even in de tuin gezeten. Het zonnetje scheen lekker en Jasper en Vic waren er nog niet. Toen zij thuis kwamen zijn we daarna naar de stad gegaan. Auto in Longstreet gezet en even wat gegeten. Toen zijn we uiteindelijk bij Steers belandt. Soort Afrikaanse MacDonalds, maar ik moet zeggen dat ik het bij Steers lekkerder vindt. De frietjes zijn hier lekker gekruid. Jammer genoeg hebben ze altijd een special op woensdag, en dat was wel te merken aan de drukte. We moesten drie kwartier wachten totdat we ons burgertje en frietje hadden. Daarna zijn we met volle moed naar Tommy’s gegaan. Een Nederlandse sports bar. Super leuk want, het zat natuurlijk vol met Nederlanders. De nichtjes van Jasper waren er ook, Suzanne en Tessa. De sfeer zat er in het begin goed in, maar ja over het resultaat hoef ik verder niet veel te vertellen. Iedereen ging balend naar huis.

Donderdag zijn we vroeger weg gegaan vanuit Killarney, omdat we een meeting hadden met onze stagebegeleider Claire. Best leuk om elkaar te zien, aangezien we allemaal al best lang contact met haar hebben gehad. We hadden afgesproken in Lola’s in Longstreet. Gezellig tentje. We hebben gepraat over Kaapstad, maar voornamelijk ook over de opdrachten voor school. Zij is ook degene die ons moet gaan beoordelen. Over een paar weken komt ze ons allemaal opzoeken op de stages om te kijken of we goed op weg zijn. Echt wel fijn dat ze hier in Kaapstad woont, want we kunnen haar snel contacten en afspreken als er wat is. Daarna kwamen we in Mama Africa terecht. Echt Afrikaans restaurantje, erg leuk! Op het menu hadden ze ook echt typisch Afrikaanse gerechten, dus leuk om wat nieuws uit te proberen. Vic en ik hebben Mama’s Bobotie op en Jasper en Pim krokodil. Best lekker, ook krokodil smaakte goed, het is alleen wat taaier vlees.

Vrijdag, bijna weekend haha! Pim en ik hebben een opdracht gekregen van Killarney, dus vanaf nu gaan we aan de slag. We mochten al om 1 uur naar huis, “jullie zijn nog jong, ga maar lekker weekend houden” zei Jacques. Dus super chill. Vic en Jasper waren nog aan het werk, dus ik ben met Pim even naar het Bloubergstrand gelopen. We waren daar nog niet geweest. Even rond gelopen en toen heb ik lekker in het zonnetje in de tuin gewacht totdat Jasper en Vic er ook waren. We zijn erna boodschappen gaan doen en toen hebben Vic en ik spaghetti gekookt. We hadden eigenlijk wel zin om even de deur uit te gaan dus, toen zijn we weer in Moyo belandt om goed het weekend te beginnen. Rond een uurtje of 22h00 weer thuis en toen hebben we drankje gedaan met een filmpje.

Zaterdag, we zijn niet te laat uit bed gegaan want, we hadden al wat plannen op het programma staan. We zijn met z’n alle eerst naar St. Joseph gereden, Jasper z’n stage. Daar wonen allemaal kindjes die ziek zijn. Ze hadden een voetbalwedstrijd waar we gingen kijken en daarna heeft Jasper ons een rondleiding gegeven. Erg schattig al die kindjes, helemaal vol van camera’s haha. Daarna zijn we naar Killarney gegaan, want er was drag racing. Super cool om te zien hoe het er uit ziet op zo’n dag. Doelgroep van deze race zijn veel jongeren, vooral moslims is ons verteld. Ze stonden ook overal te braaien en te chillen er om heen, wel gezellig maar, soms was het een beetje rommelig. Genoeg voor Pim en mij om te doen hier blijkbaar. Paul was nog naar ons toe gekomen om ons het een en ander uit te leggen, maar hij had het verder erg druk met het evenement zelf. Daarna zijn we rond een uurtje of 15h00 richting de kust gereden en zijn we zo naar beneden gereden; Green Point, Camps Bay, Hout Bay. Het was wel beetje mistig soms, maar we hebben weer genoten van een super mooi uitzicht. Daarna hebben we wat gedronken in Hout Bay aan het strand. Toen kregen we toch wel trek want het was intussen al een uurtje of 17h00. We zijn doorgereden naar Camps Bay en hebben daar lekker wat gegeten bij Tuscany Beach restaurant. Lekker vers zalmpje op. We wilden misschien eerst gaan stappen zaterdag, maar eigenlijk waren we telkens kapot als het ’s avonds was. Toen zijn we met z’n alle thuis weer wat gaan drinken en de film ‘Blow’ gekeken.

Zondag, we hadden als plan om naar Lion’s Head op te gaan met Suzanne en Tessa. Het weer zat alleen niet mee. Het was een sombere dag, en kans op regen dus was het gewoon echt een luie zondag geworden. Eerst flinke boodschappen gedaan. ’S Avonds zijn we naar Tessa en Suzanne gegaan voor onze eerste braai en om het EK bij hun te kijken. Was erg gezellig, want zij hadden ook allebei een vriendin meegenomen, dus we waren met een gezellig groepje. Op een gegeven momenten gingen die flinke worssies op de braai en vlees haha, toen hebben we lekker en gezellig gegeten en gekletst. Daarna kwam de chocoladetaart, fudge en nog meer chocola op tafel! Mmm. 20h45 begon Nederland – Portugal. Zaten we daar met vlaggetjes op onze wangen enz, maar het heeft dit jaar niet veel geluk gebracht. Het was in iedergeval een gezellige avond!

Nu zitten we weer bij Killarney. Als het goed is hebben we straks een gesprek met Paul om onze plannen door te bespreken voor de komende tien weken. We hebben echt een leuke eerste week gehad. Het voelt ook alsof we langer hier zijn, in Kaapstad. Ik ben benieuwd naar deze week!

Heel veel liefs allemaal uit Zuid-Afrika! xxx

• 18 Juni 2012 - 10:14

Joy:

Hee Jackiee,
    Super leuk om dit zo allemaal te lezen, wat een leventje haha!
    Ook fijn dat je al een beetje je plekje hebt gevonden op je stage adres en hopen dat je het steeds meer naar je zin krijgt.
    Ik volg je verhaaltjes, erg leuk en je foto's zijn ook super!!
    Ah ik krijg steeds meer de kriebelsss!!!

Liefs Joy

• 18 Juni 2012 - 10:57

Mama:

Ha schat,
    Wat een leventje...... Alleen begrijp ik niet waarom jullie zoveel boodschappen doen......bijna iedere avond uiteten....?

• 18 Juni 2012 - 12:17

Ha Jackie,:

Leuk om te horen van al je verkenningen in Cape Town. In Hout Bay hebben wij ooit met de kids geslapen. We volgen je verhalen op de voet en genieten op afstand met je mee.
    xxx barbara