Stappen in Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jackie Visbeen - WaarBenJij.nu Stappen in Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jackie Visbeen - WaarBenJij.nu

Stappen in Cape Town

Door: jackievisbeen

Blijf op de hoogte en volg Jackie

25 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Afgelopen woensdagavond was er een annual general meeting van Killarney. Pim en ik zijn daar naar toe gegaan. Tijdens deze vergadering werd het jaarverslag van 2011 besproken en ook werd de nieuwe chairman van Killarney bekend gemaakt. Er waren aardig wat leden bij deze vergadering gekomen. Het meeste was best wel interessant, belangrijke figuren die we waarschijnlijk wel kunnen gebruiken voor onze opdrachten. Over onze opdracht gesproken, het is allemaal beetje rommelig gegaan laatste twee weken. De studenten die voor ons waren kwamen voor hun afstudeer opdracht en waren best vrij in wat ze konden doen. Dit dacht Killarney nu ook van ons, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn. Wij moeten ons wel aan bepaalde guidelines houden en dat moesten we hun dus nog duidelijk maken. We dachten dat ze hiervan wel op de hoogte waren, maar nee. Nu ze eindelijk op de hoogte zijn wou Jacques nog even nadenken erover, want hij wilt ons wel een nuttige opdracht geven en dat de opdracht ook voordelen voor hun meebrengt. Maandag 10h00 (vandaag) horen we wat onze opdrachten zijn en dan hoop ik toch echt dat we aan de slag kunnen. Het is namelijk nu beetje saai aan het worden, omdat het allemaal nog niet echt duidelijk is voor ons.

Toevallig hebben we dus net gesprek gehad hier met Paul en Jacques. Gelukkig zijn ze nu met voorstellen gekomen waar wij ons op kunnen richten. Pim en ik gaan dus overleggen, wat hij graag wilt doen en wat ik dus graag wil doen. Hopelijk kunnen we ons vanaf nu nuttig gaan maken hier. Morgen gaan we dus voorleggen wat onze plannen zijn aan Jacques.

Afgelopen vrijdagavond was onze eerste stapavond. Het moest er toch eens van komen. Nu alweer twee weken hier. We hebben 21h30 de taxi genomen naar de stad en zijn we als eerst in de Dubliner belandt die zich op Longstreet bevindt. Tessa, Suzanne en Britt zijn ook gezellig gekomen. Dubliner is een leuke tent, waar dus live een bandje speelde. Daarna zijn we naar Bobs bar gegaan, wat iets verderop zit. Heel anders daar, en paar shotjes op genoemd; head fuck, apple pie, sambuca red en ze hadden nogal hele aparte namen voor shotjes daar haha. Daarna taxi terug naar huis genomen. Die rit duurde uren voor ons gevoel, want die taxichauffeur reed niet harder dan 60 km/h en had het alleen maar over camera’s. Nou, volgens mij zag hij ze vliegen. We weten dat er af en toe een camera kan staan, maar 60 km/h rijden terwijl je 80 km/h mag is beetje irritant! Uiteindelijk heel thuis gekomen. Ik heb gezellig met Vic nog drankje gedaan thuis en lekker gekletst.

Zaterdag was lekker brak daagje voor ons alle vier. Overdag hebben we niet zoveel boeiends gedaan. Eind van de middag hebben we drankje gedaan bij Primi wat hier in Blouberg zit. Is even straatje uit rijden, ideaal! ’S Avonds zijn we naar Doodles gegaan. Ook hier in Blouberg, maar dan de andere kant op en erg dichtbij. Daar hebben we voetbalwedstrijd Spanje –Frankrijk gekeken.

Zondag, gisteren dus, zouden we met 4exchange een wijntour gaan doen. We zouden naar verschillende boerderijen gaan voor wine tastings en andere lekkere dingetjes. Jammer genoeg ging dit niet door omdat er te weinig aanmeldingen waren. Toen zijn we zelf maar op tijd op pad gegaan en zijn we naar Stellenbosch gereden met de chico van Vic. Het weer was alleen teleurstellend. Het heeft bijna heel de dag geregend en het zag er maar somber uit. Eerst waren we op het campus in Stellenbosch belandt, waar dus ook de Universiteit zit, maar daar was verder niets te beleven. (Waarschijnlijk ook vanwege de vakanties hier.) Toen zijn we naar Wine Estate, Vergelegen gegaan in Somerset-West. Daar hebben we heerlijk verschillende wijntjes geproefd, twee witte en twee rode. Het zag er ook best chique uit. Daarna hebben we in het restaurant nog lekker geluncht. Heerlijke carpaccio op. Toen zijn we erna doorgereden naar een andere Wine Estate wat Asara heette. Daar hebben we vijf wijntjes geproefd, twee witte en drie rode. Lekker! Toen zijn we in het noodweer naar Waterfront gereden en hebben we daar een hapje gegeten. Vic en ik hebben heerlijk aan de sushi gezeten. Toen we thuis kwamen was de schone was van de jongens van de waslijn afgewaaid, haha. Ze hadden zaterdag de waslijn buiten gespannen en alles erop gehangen. Helaas had het dus flink geregend en gewaaid, en lagen de kledingstukken dweil nat door de hele tuin, zelfs in het zwembad en tussen de bomen. Best een hilarisch beeld eigenlijk!

Oja, hoe het trouwens met mijn bankpas is afgelopen. Katelijne van 4exchange is in Nederland, dus zij neemt me nieuwe mee naar hier morgen. Super fijn en heb ik hem dus ook deze week weer. Goed geregeld op deze manier, anders zit ik er misschien paar weken op te wachten.

Het laatste weekje in onze guesthouse is nu aangebroken. Opzich zitten we er allemaal wel op te wachten om het nieuwe huis in te gaan, waar we echt ons eigen plekje van kunnen maken. We hebben daar dan ook internet thuis, dus dan ik eindelijk skypen met mijn lieve familie, mijn lieve vriendinnen en mijn lieve vriendje, Leuk!!

Het weer is nu flink winters hier, somber en regen… bah! Maar gelukkig duurt het niet lang meer voordat het zonnetje weer boven water komt. Ook zijn Pim en ik aan het twijfelen of we niet overstappen op een geweldige chico met afwijkingen haha. Nee, onze polo’s zijn super, rijden heerlijk en daar zal niet snel iets aan schelen, want ze zijn aardig nieuw, maar het is gewoon best prijzig zo’n auto. Als we overstappen op de chico dan scheelt dat voor ons per maand al wat, dus waarschijnlijk gaan we zo’n autootje proberen in juli en kijken of dat bevalt. Als dat ding maar rijdt, dan is het prima toch! Ik begin steeds meer te wennen ook aan de Afrikaanse cultuur. Wat je allemaal ziet op straat, zoals bedelaars, arme mensen die spullen verkopen bij verkeerslichten, mensen die op de snelweg lopen, zitten of slapen, of vrouwen die met vlaggetjes staan te wapperen heel de dag vanwege werkverkeer, kinderen.. enz. Je kijkt er steeds minder van op! Maar het besef dat wij het zelf heel goed hebben, is wel gegroeid sinds ik hier ben!

Dus, dit was weer mijn reisverslag van de afgelopen week. Weer een gezellige week achter de rug, en vooral weer een leuk weekend!

ek dink aan julle
& veel liefs!

• 25 Juni 2012 - 10:46

Meike:

Jaxxie!!! leuk!! om al die verhalen te lezen van wat je daar doet en mee maakt! en ook erg leuke foto's alleen zie ik vooral foto's van eten en drinken, het is zeker wel zwaar daar ;) Ik merk dat je inderdaad al helemaal gewend ben daar... Het is echt winters daar somber weer en regen, nou jaxx dat hebben wij hier gewoon in de zomer hoor! dat weer ben je toch wel een beetje gewend? :P heeeel veel plezier en succes nog daar jaxx!
    xxx henkie

• 25 Juni 2012 - 13:01

Mams:

Hey Jax,
    Wederom een leuk en mooi verhaal.
    Oma en ik liggen in een deuk om de was-affaire van de jongens, haha.....
    Liefs,
    Oma en mama

• 25 Juni 2012 - 13:01

Mams:

Hey Jax,
    Wederom een leuk en mooi verhaal.
    Oma en ik liggen in een deuk om de was-affaire van de jongens, haha.....
    Liefs,
    Oma en mama

• 25 Juni 2012 - 17:13

Ha Jackie,:

Volgens mij gaat het erg goed met je daar onderin SA. Heerlijk om je verhalen te lezen maar ook geweldig dat je both side of the story ziet van het leven daar. Go on girl!!
    Liefs Barbara

• 27 Juni 2012 - 17:42

Lisa:

In ruilen voor een chico krijg je spijt van! Kijk maar hoeveel gezeur Vic al heeft gehad en dat zes maanden lang! Xxx