Hi Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jackie Visbeen - WaarBenJij.nu Hi Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jackie Visbeen - WaarBenJij.nu

Hi Kuala Lumpur

Door: Jackie

Blijf op de hoogte en volg Jackie

10 Januari 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoi hoi,

Daar ben ik weer. Nieuwe reis, nieuwe verhalen. Joy & ik zijn 6 januari weer het vliegtuig ingestapt richting het Verre Oosten. Beide zijn we hier nog nooit geweest.

Onze eerste bestemming; Kuala Lumpur. We zijn 's ochtends 10:00 gearriveerd. Daar sta je dan met te dikke kleding en te grote rugtas op je rug en tegelijkertijd krijg je bizarre klap van de hitte in je gezicht. Op naar Chinatown waar ons hotel zich bevindt. Wat een hectische bedoeling dacht ik als eerst toen ik deze wijk binnen liep. We zijn gelijk op pad gegaan hier en 's avonds zijn we naar ander gedeelte van Kuala Lumpur gelopen. Hier bevinden zich meer de grote winkelcentra en grote gebouwen. Hier heeft de eerste ontmoeting met mijn vader plaatsgevonden na zoveel jaren... Eindelijk!
Hij heeft ons een rondleiding gegeven door de stad. Verlichte Petronas Twin Towers gezien, mooi en herkenbare gebouwen van KL. Het lopen overal naar toe geeft je een bepaalde vrijheid en je leert de stad snel kennen.

De volgende dag zijn we weer op pad gegaan. We wilden de Petronas Twin Towers in maar uiteindelijk zijn we naar de KL tower gegaan. Deze lijkt een beetje op de Euromast. Vanaf hier konden we de hele stad zien en de Petronas Twin Towers.
Rond een uurtje of 18:00 zijn we naar Menara KH gegaan. Op het dak van dit gebouw is een helikopter platform. Deze wordt vanaf 18:00 getransformeerd in een rooftop bar waar je dus heel KL kan zien tijdens zonsondergang. Zeker een must do! 19:30 gaan alle lampjes aan in de stad, erg leuk en deze hotspot is aardig druk.
Daarna hadden we met papa afgesproken bij Jalan Alor. Deze straat staat bekend om zijn street food. Dit komt vanaf een uurtje 20:00 tot leven en kan je tot midden in je nacht wat te eten scoren. Overal wordt er flink gegrild, gekookt en gebraden en het staat er dus merendeels blauw van de rook en dampen maar er is een gezellige en nogal drukke sfeer. We hebben hier fried noodles gegeten met garnalen, tofu en kokkels. Erg cheap en lekker. Vervolgens hebben we een drankje gedaan in Changkat, de straat where it all happens, feest, feest & feest!

Next day, bezoek aan Batu Caves, heilige tempel van Kuala Lumpur. We zijn hier met de trein naar toe gegaan. Om de caves in te gaan moet je eerst een stevige klim maken en vrouwen mogen niet in korte broek. Nou, in je omslagdoek de trap beklimmen met de zon van 35 graden in je gezicht. Jut en jul op pad, ik ben bijna van de trap gevallen en Joy is aangevallen door een aap terwijl ze wat crackers in d'r hand had. Achteraf zijn we hier natuurlijk kapot om gegaan, bizar grappig! Binnen in de caves werd er helaas gerenoveerd dus overal bouwvakkers helaas.
Verder zijn we terug gegaan naar Chinatown, geluncht bij hotel, bakje gedaan met papa en de reis verder voorbereid. Dit was (voorlopig) ons laatste avond in Kuala Lumpur. Volgende bestemming; Cameron Highlands.

• 10 Januari 2016 - 12:04

Alisa:

Genieten lieverd! Gelukkig kan ik met je mee lezen :)

• 10 Januari 2016 - 12:07

Jan Kreeft:

Leuk Jackie...ik leef met jullie mee...begreep dat het heel erg is...geniet van elke dag.. Bizar dat je op zo,n afstand je vader ontmoet...groetjes an Joy..doe voorzichtig..en hou ons op de hoogte...bedankt...xxJan

• 10 Januari 2016 - 13:13

Mies:

Hoi Jackie en joy,
    Leuk om te lezen, geniet er van en wees voorzichtig met apen!! (en niet alleen met apen)
    Goeie reis verder.
    Mies.

• 10 Januari 2016 - 14:22

Christianne:

Hee Jacks,

Je bent al begonnen met trainen voor de kilimanjaro klim lees ik ;-)
    Toffe ervaringen al! En pas op voor de brutale apen.
    Have a safe journey!

Veel liefs <3

• 11 Januari 2016 - 09:53

Petra:

Hi Jackie!
    Wat leuk om zo snel van je te horen! Ik zal het verhaal doorsturen naar iedereen hier.
    Geniet lekker verder en we kijken uit naar het verslag van je verdere avonturen :-)
    Gr. Petra (en alle collega's van GGN)

• 11 Januari 2016 - 17:43

Joyce:

Hmmm veel plezier verder schat!

• 12 Januari 2016 - 15:37

Barbara:

Lieve Jackie en Joy.
    Wat heerlijk om jullie ervaringen te lezen. We delen en leven zo een beetje met jullie mee.
    Maak maar heel veel mooie herinneringen samen.
    Enjoy xx

• 14 Januari 2016 - 01:02

Marleen:

Ha Jut en Jul,
    Fijn te lezen dat jullie weer genieten! Ik kijk al uit naar het volgende verhaal. ...
    Have fun!
    Liefs!