Tot later Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jackie Visbeen - WaarBenJij.nu Tot later Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jackie Visbeen - WaarBenJij.nu

Tot later Afrika

Blijf op de hoogte en volg Jackie

26 April 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi allemaal,

zoals de meeste weten ben ik alweer terug in Nederland. Deze keer wil ik mijn reis even goed afsluiten door nog een reisverslag te plaatsen over het laatste deel.

Mijn vorige reisverslag had ik geschreven in Durban. Onze volgende bestemming was Rosetta in Drakensbergen. We zijn hier 5 nachten gebleven bij Agnes die ik ken vanuit Nederland. Heel leuk om te zien hoe zij leven in dit mooie gebied tussen de bergen. We hebben hier hele leuke dingen gedaan zoals een bezoek aan de Sani Pass in Lesotho (heel mooi), wijnproeven, jazz avond, park run en naar het Nelson Mandela monument.
Dit was tegelijkertijd ook de eindbestemming met de Baz bus.

Onze verdere trip hebben we verder met de auto gedaan. We zijn begonnen vanaf St. Lucia. Super mooie plek waar we naar het strand zijn geweest in game reserve. Verder hebben we de hippo's van dichtbij kunnen zien en zagen we een hele groep bij elkaar. Hierbij een strijd gezien tussen de mannetjes, erg spannend!
Volgende overnachting was in Swaziland in een andere game reserve. En vanaf Swaziland zijn we naar Komatipoort gegaan. Vanaf hier zouden we Kruger ingaan. Het was echt wel vol op tussen de dieren die week. Vanaf de backpackers in Komatipoort konden we zo al een klein blikje werpen in Krugerpark omdat deze eraan grenst. We konden hier al olifanten en hippo's zien.
De volgende dag reden we om 06:00 al het park in zodat we de hele dag hadden om rond te rijden. Vlak na de ingang zagen we al aardig wat leeuwen op de weg liggen, erg bijzonder om dit allemaal te zien. We hebben ons de hele dag vermaakt door beetje te rijden en rond te kijken. Helaas hebben we alleen de luipaard niet gezien van de big 5, maar op zich voor 1 dagje hebben we niks te klagen.
Na Kruger zijn we gaan overnachten in Graskop. Een van de mooiste plekken van Zuid-Afrika waar ook in de buurt de Blyde River Canyon te vinden is. Het was alleen veel bewolkt en toen we aankwamen enorm mistig, maar volgende dag konden we gelukkig enigszins wat zien van het uitzicht. Na Graskop zijn naar onze eindbestemming van onze reis vertrokken, Johannesburg.

Wij zaten in een goede buurt in Johannesburg; Rosebank. Hier kan je gewoon normaal en veilig over straat lopen (zelfs s'savonds). In de buurt was een mooi winkelcentrum te vinden met van alles erop en eraan waar we ons zeer vermaakt hebben. We wilden ook nog wat sightseeing doen maar zodra we op andere gebieden komen moesten we alles met de taxi doen omdat het gewoon niet veilig is. Op deze manier is het ook niet heel leuk om een stad te verkennen.

Het was weer tijd om naar Kaapstad te gaan en eigenlijk hadden we daar allebei super zin in. Al hebben we prachtige dorpjes en plekjes gezien, Kaapstad is gewoon super! We wilden in eerste instantie met de trein, of met vliegtuig maar ivm pasen was alles al volgeboekt of enorm prijzig. We hebben gekozen om met de bus te gaan. Het was ongeveer 20 uur reizen met de bus en uiteindelijk prima te doen.

In Kaapstad was het weer gelijk weer enorm 's zomers en hebben we onze laatste week doorgebracht met vrienden. We zijn weer terug gegaan naar de backpackers waar we in het begin zaten in Longstreet.

3 maanden zijn zo omgevlogen en ik had zeker nog lang willen blijven, maar momenteel wacht thuis op mij! Dit is zeker nog niet laatste keer dat ik daar ben geweest. Ik kijk er al weer naar uit om er een volgende keer te zijn. Nu ik in Nederland ben mis ik vooral het leven in deze stad en het zomerse natuurlijk. (Good life)

Tot volgende keer Zuid-Afrika, we hebben weer van je genoten!!!!